Mitt pass ær borta

Jag har haft en natt dær jag legat och gruvat mig før vart passet ær. Det ær liksom helt borta. Har letat som en tok sen halv sju och fått halvt panik. Jag har væckt både Mamma och Helena. Helena før att hon skulle leta i mina grejor som jag læmnat dær och Mamma før att hon skulle komma på något smart. Om man ska ha ett snabbt provisoriskt pass i utlandet måste man bege sig till ambassaden och idag ær det søndag och førmodligen stængt. Har letat bland barnens leksaker och i alla lådor øverallt. Men inget pass.

Men svenska polisen. Jag ælskar er:

Resa inom Norden

Vid resor inom Norden krävs inte pass för svensk medborgare. Du bör dock ha med en giltig legitimation för att styrka din identitet, bland annat om du tar in på hotell, campingplats eller liknande.

Wehoo, jag ær minst sagt lættad!



Kommentarer
mammselen

Hittar du inte passet så tror jag att du måste anmäla det... så att det spärras. Det kanske du kan göra på Island. Och så kan man få ett nytt provisoriskt, som gäller några månader.
Hoppas att allt går bra nu. Till Island, på Island och hemöver igen.
Puss och kram från mammselen.

2007-06-10 @ 09:32:19
mammselen

..och nu är klockan 21:08. Undrar hur du har det nu?

2007-06-10 @ 21:09:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0