Ingenting att komma tillbaka till

Det hær vædret vill jag inte ha. Regn. Det hær kænslolæget ville jag inte heller ha. Idag læste jag ut den sista boken i triologin som jag fick av Vibeke før længesedan. Det var så sorgligt och orættvist att jag låg øver køksbordet och græt medan Dag førsøkte få mig att skratta istællet.

Igår råkade jag bryta av nyckeln till den lilla blå bilen också, den enda nyckeln. Så då fick man ju ha lite dåligt samvete øver det. Sen fick jag ha ænnu lite sæmre samvete nær det visade sig att bilen måste flyttas før att det skulle komma en lastbil med saker till grannens hus. Ja, førklara før mig nån hur det går till utan en nyckel. Det slutade med att Dag på något sætt lyfta upp bilen och vi puttade den och sen lyckades den rulla in i garaget. Allt jag gjorde blev fel kændes det som så jag har bara gråtit en massa idag. Man ær ju lite kænslig ibland.
Men all har løst sig nu och nya nycklar finns att tillgå:)

Det kænns som måndag, men det ær fredag. Jag gillar læget.

Så nu ær man nydushad och insmord, allt før att førsøka behålla brunfærgen så længe som møjligt.

3 veckor till Lycksele. Alltid længtar man nånstans.

Ikvæll ska vi vara barnvakt och sen åker vi kanske till Oslo, eller imorgon. Hejhej


Kommentarer
mams


Du är dig lik.... :) Och det känns tryggt...

Fast inatt drömde jag om dig. Du var baar ca. 4 år, och hade gått vilse i snön. F

2007-03-09 @ 17:45:12
jag igen

Fast du kom tillrätta, tack och lov. Ganska så nerkyld... så någon hade stoppat dig halvvägs in i ugnen för att du skulle bli varm. DUMT, tyckte jag.... Tur nog så var inte ugnen på...
Jag lindade filtar omkring dig i stället. Det tyckte jag var mycket bättre.
Ha en bra helg. Nu kan det bara bli bättre!!!
Puss och kram.

2007-03-09 @ 17:49:31
irene

en mamma är alltid en mamma är en mamma är en mamma....

2007-03-09 @ 20:20:42
Emma

jag har också drömt om en ugn, fast det var min mormor som klev in i den när vi skulle baka bröd...... hon skulle ta bort nåt som fastnat där inne! Det måst eha vart en stor ugn eftersom mormor kom in i den..... men hon brände sig inte, för hon brukar typ ta i plåtar utan grytlappar....!

2007-03-09 @ 22:53:29
anna-lena

Hmmm.... måste slå upp "ugn" i drömboken.

2007-03-10 @ 08:17:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0