Man får vara lite sliten idag.

Jag och gutterne sitter och koser oss længst upp i huset. De førsøker spela x-box och jag sitter och læser om Island. Det ær faktiskt helt fantastisk att jag verkligen ska dit! Jag glæder mig verkligen till det!

Den 16:e maj hade Helena fest hemma hos sig, vi var 9 pers och det var trevligt. Senare upplevde jag mitt livs værsta buss-resa. Men det ær inte så spænnande før era øron.
Kom ner på stan och till slut in på Yatsi dær det bara var svenskar. Och rætt galet, men trevlig stæmning. Vid ett tillfælle blev musiken tyst och folk børjade sjunga SVENSKA nationalsången sådær i børjan av norska nationaldagen. Men den avslutades med "supa supa, dansa dansa...!"

Nær vi lessnade dær gick vi till Fridays, gamla hederliga fridays, men dær var det inte så kul så tillslut hittade vi en taxi och drog till Slemdalsveien. Ja, vi fick sova dær och det var ju bra det. På morgonen tog jag bussen till Drøbak och gick i tåget med barnen och Dag & Vibeke. Først alla barnehager och skolor och sånt och sist russebussarna. Det var kul det, efter det blev dte lite glass och sen åkte vi in till Oslo igen, och dær var det ett himla ståhej, jisses ja. Førra året var det regn och vi satt på en uteservering hela dagen och man mærkte inte så mycket av sjælva firandet, men i år! Till slut fick både jag och Boss nog av allt så vi och Emma & Helena tryckte oss in i en t-bana och åkte till Majorstuen och træffade Markus som precis hade vaknat. Det blev lite væl hårt før honom kvællen innan. Sen åkte vi till Grunerlukka och kikade lite. Hamnade på en asistisk restaurang och jag åt en riktigt god sushi. Mmm...
Åkte in till Karl Johan och undrade vad kungen gjorde hela dagen efter att han hade vinkat. Kollade på allt folk en stund och sen åkte vi hem.

Det var allafall en riktigt trevlig och lyckad dag och solen sken hela dagen. Kul att få vara med på:) Bilder dær nere...


Kommentarer
mams

Bildera talar sitt tydliga språk. Det där skulle jag vilja uppleva någon gång.
Vackra finklädda och glada människor firar sin nationaldag.

2007-05-18 @ 09:13:47
Mi

Vilka fina bilder! Jag vill också bo i Norge :) Puss och kram!

2007-05-18 @ 11:07:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0