Det här med att fika.

Norge vet inte vad fika är. De har inte ens något ord som kan liknas med fika.
Så därför har IKEA gjort en liten beskrivning. Fika är ju faktiskt ett väldigt användbart ord.

42503-732
Jag snodde bilden från Facebook.

Winnerbäck igår var bra, han är så bra och underbar och duktig och himla himla grym.
Tyvärr så kom vi sent och fick inte nå bra platser men efter att ha trängts ett tag såg vi hyfsat bra. Sen försökte vi undvika att bli spilld öl och vin på. Men likaväl hade jag rödvinsfläckar på kläderna när jag kom hem.
Alltså. Varför kan man inte bara gå ut på byn och supa sig full istället för att gå på en bra konsert med en bra artist och störa alla andra som faktiskt är där för att se och höra artisten?
Jag bara undrar...

Idag är det fredag och jag har inget extrajobb att sköta.
Förr hatade jag fredagar för att jag fick lov att städa huset. Nu älskar jag fredagar för att jag får städa huset och slipper göra något annat.
Synd bara att jag inte har orkat börja än;) Skönt att slappa...



Kommentarer
irene

Jag har för mig att "fika" är en omskrivning av "kaffe" från den tid när det var förbjudet för allmogen att dricka kaffe. Det var nämligen bara de väl besuttna, kungahuset osv som fick dricka en så ädel dryck. Jag har förmodligen ramlat ner från mina höga hästar nu eftersom jag tappat smak för kaffe

2007-11-09 @ 17:05:30
mammselen

Och i Danmark har jag för mig att man inte ska säga fika. Det betyder visst nå´t åt det sexuella hållet. Eller nå´t...

2007-11-09 @ 18:32:48
helena

ja kanske det. man ska inte säga kaffekossa iaf. det har jag fått erfara i somras. För kossa, det betyder nåt helt annant än vad man kan tro!

2007-11-09 @ 19:59:42
URL: http://hellyeah.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0