Jag har precis tagit ett och ett halvt tusen av min arbetsgivare.

Dag ligger och sover. Jag ska iväg och shoppa. Nya mjukisbyxor bland annat. Det är liksom mina arbetskläder och just nu har jag inga... De sista gick sönder i fredags.

-Dag, vakna, jag behöver låna bilen!
-Mhmmm
-Ja, alltså jag kommer ju tillbaka vid tre nångång. Senast.
-M
-Ja, jag tar det som ett ja. Sen behöver jag pengar... Vart har du plånboken?
Inget svar, så jag går och kollar i hans byxor i badrummet.
-Du, jag tar ett och ett halvt tusen, det går bra va?
-Mm...
-Okej, fint, men då ses vi se, jag tar bilen också, som jag sa, sov gott....

Jag misstänker att han inte har uppfattat nåt, men han får väl ringa om han saknar bilen sen då.
Tur att vi har ett avslappnat förhållande till varandra.


Kommentarer
Mi

Hehe

2007-10-15 @ 13:22:18
mammselen

SÅ får man inte göra!!!
Man får inte gå i chefens byxor och ta pengar!!!
Dag... Jag har inte uppfostrat henne till att göra så där!
Ujujuj... milda makter...

2007-10-19 @ 22:29:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0