Jobb eller jobb?

Okej, det här är mest för Mamma och sånna som jag måste få lite tips och råd av.

Idag ringde jag min trevliga chef på handikapp (egentligen är hon inte min chef just nu men ändå) och hon kunde erbjuda mig en tjänst på 80%. (Personlig assistent hos min favorit) Så frågan är nu, ta den eller inte ta den? Jag ville ju helst ha ca 50%..
Sen blev jag intresserad av ett annat sommarjobb, boendevärd för ensamkommande flyktingbarn/ungdomar. Så jag ringde och pratade med chefen där och han sa att jag var kanske lite ung men att jag skulle söka ändå. Det var typ 17-åriga killar som bodde där nu. Och projektet skulle eventuellt fortsätta till hösten och då kunde det eventuellt finnas mer jobb. Men å andra sidan sa den andra chefen att det kanske kunde finnas jobb som personlig assistent till hösten också.

Nu är problemet att jag skulle helst säga till om jag vill ha det första jobbet inom två dagar, och under den tiden hinner jag ju knappt skicka in en andra ansökan, än mindre få nåt svar.

Skitsmå problem egenltigen. Med tanke på vad som hänt i Sverige under den senste tiden. Men man har ju sitt eget liv att ansvara för också.

Tror nästan ja får tacka ja till den första, så är man garanterad jobb. Om än med lite mindre tid att njuta livet och sommaren i Lycksele.


Kommentarer
Anonym

Ta det första erbjudandet. Det är ganska mycket ledig tid på en 80% och jag tror att det ska vara en annan "typ" än din till ett gäng 17-åriga killar med den bakgrund som de har. Dessutom skulle jag tro att du kan få chansen som boendevärd senare om det är så att du verkligen vill ha det jobbet. Du planerar alltså att stanna i Lse även efter sommaren? Kul! Det finns en del möbler att låna ur vårt vindsförråd om du vill bo själv och möblera upp en lägenhet billigt.

2008-04-14 @ 19:38:26
mammselen

Tycker jag med. Att du ska ta det första jobbet. 80% tycker jag är en jättebra arbetstid, om du klarar dig ekonomiskt på det.
Det blir ca 4 dagars jobb och ca. 3 dagars ledighet per vecka.
Och du har ju en härlig Greklandssemester först.
Sedan kan du söka andra jobb sedan, när de dyker upp...

2008-04-14 @ 20:21:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0