svampplockning

Idag har det var en helt fantastiskt fin dag och den har spenderats på bästa sätt ute i svampskogen. Vi har hittat så mycket Karl-Johan att mamma inte iddes ta hem allt. Jag plockade blåbär:)
Vi har numera en proffs-fotograf med oss vart vi (Helena) än går.


Mamma tyckte vi såg så runda ut alla tre på det här kortet. Men det bjuder vi ju på :) Vi träffade någon bekant till Emma och Helena igår och han skulle säga vem som var mest lik av oss, och han påstod att jag var en hybrid mellan Kate och Helmert...

Vi var ute i mer än två timmar och när vi kom hem tog jag in Boss på badet och tvättade honom ordentligt ren. Sen låg han och vilade men det dröjde inte så länge förrän han blev helt stel och fick ont, så han fick smärtstillande. Usch, känns inge kul att måsta ge honom det. Jag hoppas att han blir bättre.



Kul hade han iallafall. For som ett jehu över mossa och sten och ner i alla vattendrag han kunde hitta.

Igår provade vi att festa i Falun. Eller nja, vi gav det egentligen ingen ärlig chans. Det enda roliga var att umgås med varandra och det hade vi ju lika gärna kunnat göra i någon annan del av Sverige. Men snart blire Luleå och ännu fler trevliga människor att umgås med:) Jag längtar!

Jag har bakat kladdkaka ikväll och köpt kräftor. På tisdag ska vi vara barbarer! Imorgon ska vi till lagret och köpa skor:)

Ciao!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0