Min operation

Hur fungerar LASEK?
Vi bedövar ögat med ögon droppar som svider i cirka 10 sekunder. När ögat är helt bedövat lossar vi det yttersta cellagret på hornhinnan (epitelet) med hjälp av en svag alkohollösning. "Epitelet" tas sedan bort. Lasern behandlar sedan ytan under epitelet och exakt rätt mängd vävnad som motsvarar ditt synfel putsas bort. Därefter sätts en kontaktlins ( bandagelins ) på som att "plåster" i 4 dygn.

Man kan förvänta sig att synen varierar under de första veckorna. Dimsyn på kvällen. Viss ljuskänslighet. Besvären avtar för varje dag. Du skall undvika dammig miljö, fysisk aktivitet som tex. styrketräning, simning och bastu samt miljöer som avdunstar starka kemikalier/ångor.

Min syn har vart kass de sista två dagarna men imorgon ska jag försöka vila ögonen. Men jag vet inte vad jag ska göra. För ska jag vila ögonen får jag inte se på tv, sitta vid datorn eller läsa. Och jag har köpt en ny bok som jag har sån himla lust att börja med.

Men snart ska jag alltså se bra:) Förhoppningsvis:)

42503-787

nice ass!
Från vänster: Marky Mark, Kate the bitch och Helena Lindén, snart 21 år från Falun. Gillar mysiga hemmakvällar och långa skogspromenader.

Eller förresten så ser jag inte skillnad på mina systrars rumpor. Kan vara Helmert i mitten. Fel vinkel.


Kommentarer
mammselen

Snart kommer du att se bra! Men håll dig lugn nu. Gör som det står, vila!
Läs inte, se inte på tv, ansträng dig inte på något sätt.
Och utlandsresa är bara att glömma! Fundera inte åt det hållet ens!
Du kan lyssna på radio och musik idag. Och köpa en lyssnarbok!
Puss och kram från mamma.

2008-02-03 @ 09:50:46
Mariami

Precis vad jag skulle säga, en ljudbok! Du kan även lyssna igenom alla program av "mammas nya kille"! Du hittar dessa på P3:s hemsida, det är bara att plugga i hörlurarna! Puss och kram!

2008-02-03 @ 10:49:55
Kate

Och jag håller med ovanstående, sen är det ju Helenas häck i mitten och jag till höger. Jag har ju faktiskt bredare höfter än henne =) Kortare är jag också.
Nu skärper du till dig och vilar!

2008-02-03 @ 11:17:31
Pe

Helmert i mitten och kejt till höger. Det kan ju till och med jag se.

2008-02-03 @ 13:13:30
Big

Ja men jag seeeer!!

2008-02-03 @ 18:28:46
irene

Lyssnarbok hade jag tänkt säga också
Helmer i mitten som alla andrta redan sagt
... kommer aldrig att släppa nån in i mina ögon säjer jag en gång till...

2008-02-03 @ 19:50:53
helena

Kate till vänster, Markus i mitten och Helmert längst bort

2008-02-04 @ 09:57:35
URL: http://hellyeah.blogg.se
irene

Aldrig !

2008-02-04 @ 20:16:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0