I´m alive..

Tjena!
Nu först kan jag se dataskärmen. Gjorde ett tappert försök igår kväll men skärmen var så ljus att det bara var ett stort vitt sken.
Åkte alltså till Göteborg med Markus och höll på att börja gråta redan på förundersökningen för läkaren berättade att för vissa kunde det göra fruktansvärt ont efteråt, det värsta de hade vart med om, och då blev jag ju himla rädd. Han berättade också att jag inte skulle kunna jobba på mellan 3-7 dagar, Sen fick jag lugnade som tur var men låg ändå och skakade på operationsbordet. Jag kände ingenting under operationen, bara att det tryckte lite på ögonen och att det luktade bränt, och det tog kanske bara 10 minuter.
Efteråt fick jag smärtstillande och en massa droppar. Dagen efter mådde jag ganska bra faktiskt, gick ju på smärtstillande, tog hand om Viktor som var hemma från barnehagen, fast särskilt bra barnflicka var jag inte eftersom jag sov nästan hela dagen och han satt och spelade tv-spel.
Nästa dag mådde jag värre och hade ganska ont och sov också en massa, helt otroligt hur man kan sova så mycket...
Igår följde jag med Markus på innebandy men såg inget av matchen eftersom jag blundade hela tiden, sen gick vi en tur på stan med allt bara flöt ihop och jag såg förmodligen ut som ett fyllo i solglasögon. Igår kväll tog jag ut de skyddande linserna som jag fick under operationen och trodde det skulle bli bätte men det gjorde ont som tusan och jag övervägde att ta de bedövningsdropparna som jag fick med mig men som jag helst inte skulle ta för de är inte så bra för läkningen. Men jag tog min sista smärtstillande tablett och smärtstillande droppar och somnade gott och drömde en massa roliga drömmar där jag kunde flyga och greja. (Hade en kattunge som bet sig fast i min hand också som jag drämde in i en trästock)
Imorse kände jag att det äntligen är på rätt väg med läkningen.Har vart ute med Vibeke och barnen, Markus och Boss med dubbla solglasögon. Fast jag blev lite trött efter ett tag och har sovit lite efteråt

By the way, här är mina vackra ögon (som jag själv knappt har sett eftersom jag har solglasögon på mig hela tiden och ska ha det utomhus i tre månader nu)

42503-783

Jag är så snygg!

Förresten är det inte säkert att vi åker till Thailand eftersom solen skiner så starkt... triiiist.

image784


Kommentarer
mammselen

Stackars dig.
Bra att allt verkar gå åt rätt håll.
Åk inte till Thailand, tycker jag. Vänta med alla utlandsresor tills ögonen är läkta. Det finns så många arga bakterier i utlandet. Och stark sol, sand och saltvatten...

2008-01-27 @ 17:56:55
Kate

Haha, du är så himla rolig! Och så himla ful! =) Trist med thailand men ni kan ju åka nånannnangång. Puss och kram

2008-01-27 @ 18:21:49
elin & alva

tja!!
men va skönt att se att du lever =)
va bra d gick bra,ha haft dig i tankarna!!!
kram kram kram

2008-01-27 @ 19:15:02
helena

hhahah du är ju vindögd!

2008-01-27 @ 19:41:05
URL: http://hellyeah.blogg.se
mammselen

Du är vacker som en dag! Och mysko...
Värsta filmskådisen....

2008-01-27 @ 19:43:25
Big

Jag är egentligen inte vindögd, bara lite ful och svullen...

2008-01-27 @ 20:31:50
Mi

Haha, dubbla solbrillor! Det var det roligaste jag har sett på länge :)Bra att läkningen går åt rätt håll! Puss och kram!

2008-01-28 @ 09:12:16
irene

Det har bara stärkt min uppfattning att jag definitivt inte ska släppa nån att skära i mina ögon

2008-01-28 @ 20:15:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0