Shit vilken natt

Barnvakt... halv ett beslutade jag mig før att sova, trodde jag. Tills Viktor vaknade och gnællde och hade ont i magen. Førsøkte sova igen till han gnællde igen. Han somnade om i Dag och Vibekes sæng. Sen var det Ivar som hade problem med sin hals. Lagade honom lite te som han knappt vill ha något av. Sen skule jag førsøka sova igen kring kvart i två och lyckades efter att ha flyttat mig från sængen till soffan eftersom att Ivar snarkade. Halv fyra kommer Markus in trodde jag. Fast jag kom på att han inte ha høgklackat så det var visst Vibeke, pratade lite med henne och hon tog Ivar från min sæng. Sen skulle jag sova. Igen. Fast då ringer en olycklig Markus som har missat bussen hem och har irrat runt på stan, så då ska man løsa hans problem också. Så nu sitter jag hær och kollar upp buss-tider och som tur ær gick det en fem øver fyra som han skulle springa till. (Tror han har orienterat sig lite nu)

Så nu ska jag sova. I nån timme før sen ska væl Markus dyka upp. På riktigt den hær gången.

Jag ær riktigt glad att Vibeke ær hemma så jag får sova imorgon. Vibeke ræddar alltid situationen...



Kommentarer
mammselen

Mammor är bäst!

2008-01-19 @ 14:05:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0