Vad man saknar och inte saknar

Nu har jag suttit och kollat igenom bloggen, från hösten.... och våren... det är mycket som man verkligen inte saknar. Ord som blötsnö, jobba, städa och jobba igen, genomvåta vantar, stress, munsår, regn, deprimerad, saknas inte. Men sen då.

Kidsen hade gått i säng men Ivar kunde inte sova så han fick ligga och lyssna på min mp3 en stund sen följde han med mig in till mig och fick ligga i min säng med Glenn kurrandes bredvid, han somnade och jag läste bok

Inatt regnade det mesta av snøn bort och imorse nær Viktor kom ut sa han:
-Gitta, det har blivit høst igen!


Jag:-Jag tænkte gå och byta dina sængklæder...
Ivar: -Det kan du gott gøra.

-Viktor, kan du gå ner på badet och kissa och borsta tänderna?
-Ja, men kan jag ha på mig sjörövarögat då?
-Ja
-Tack. Men kan jag ha det på när jag vasker mig å?
-Ja
-Tack. Men kan jag ha det på när jag borstar tänderna å?
-Ja
-Tack. Men du, kan jag ha det på när vi går till barnehagen?
-Det vet jag inte.

Jag rostade brød åt Ivar som ær hemma och ær sjuk idag. De råkade bli lite brænda..
-Oj, det blev negermackor
-Negermackor?
-Ja, fast så får man egentligen inte sæga, sæg inte så i barnehagen.
-Nej, bara hær hemma
-Ja, bara hemma...










Jag saknar kidsen...


Kommentarer
ELIN

mmm förstår att du saknar dem!

man får så många minnen av barn!!!

kram kram kram på dig

2008-07-29 @ 20:52:19
mammselen

Men RING eller SKRIV till dem och tala om hur du känner!

2008-07-29 @ 21:57:43
Vibeke

Ivar sa mens vi pusset tennene her om dagen, ut av det blå, vi hadde ikke snakket om deg, Du mamma; Jeg savner Gitta jeg. :-) Så det er nok gjensidig. Jeg vet det er det for oss alle sammen.

2008-08-02 @ 21:23:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0