Glad midsommar!

Så blev det till slut midsommar i Dalarna igen. Det har vart varierande väder men man får väl vara nöjd:)
Vi åkte först till farmor och tog ut henne i solen så hon fick se majstångsresningen på hemmet och lyssna på de spelmännen som var där. Sedan dansades det också. Oj vad glad hon var över att få komma ut och uppleva det där... Hon tyckte vi skulle ut och dansa och hoppa och slita ut skor, och så önskade hon att hon var yngre så hon kunde få dansa igen. Hon var så pigg och pratade på som bara den, kunde inte ens vara tyst när prästen skulle prata. Det var så kul att se. 104 år är hon förresten:)


Martina, jag, Kate och Helena dansar små grodorna

Robi förklarar läget vid majstångsresningen, skåning som han är...



Jaja, sen for vi till Äreporten och dansade kring stången där.
Ikväll har vi ätit sillmiddag hos mamma och jag har ritat gubbar i Helenas bok. Johan som grillar på sitt sätt, Kate och Allan som har det bra bak i bilen, Peggen med systemetpåsen på huvet, Jesper och Helena som sitter ihop mm... Det är en annan historia och det kommer i nästa inlägg. Sommarfest när den är som bäst. I Lycksele:)


Kommentarer
irene

Heja - jag förstod väl att dottern skulle dansa om inte jag var med!

2008-06-21 @ 21:31:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0