Nytt jobb?

I fredags ringde jag upp min gamla chef i Lycksele och frågade efter lite jobb i sommar. Hon kom ihåg mig och tyckte det var så kul att jag skulle komma tillbaka till Lycksele. Egentligen skulle jag ju bara vara ledig i sommar, men det kanske blir lite tråkigt i längden så jag frågade efter en tjänst på 50%. Det lät väldigt positivt och hon skulle höra av sig, och om jag ville jobba mer så skulle jag bara ringa:)
Wee, efter det samtalet var jag superlycklig och skulle ringa och tala om det för någon. Men.. ingen utom Helena skulle fatta min glädje och hon är på andra sidan jordklotet.
Så jag fick vara glad för mig själv, på kvällen berättade jag det för Vibeke och Markus men ingen av dem blev särskilt munter nej.
Jaja, HELENAAAAAA, HÖÖÖÖR DU MIG, JAG HAR NÄSTAN FIXAT JOBB I SOMMAR, HUR GÅR DET FÖR DIG?!?!?!

42503-814

Idag har jag jobbat och köpt kläder medan jag jobbade. En tunika, ett par långa baggy-shorts och två linnen.
Jag kommer absolut att behöva en bil när jag slutar här. Typ Pappas bil.

Skulle ha åkt in till Oslo ikväll och festat lite med Linda och Ida men jag var alltför trött efter jobbet, och pizza och melodifestival lockade mer än att behöva åka hem, stressa, byta om och ta bussen in till stan.

Så nu sitter jag här. Markus har städat lägenheten så det var himla skönt.
God Helg!


Kommentarer
mammselen

Ja men JAG tycker att det var jättebra att du har jobb! Och jag är jätteglad.
Jag tittade på melodifestivalen.... med risk för att låta som en gammal gnällkärring så tycte jag att det ar riktigt dåligt. Alltihopa.

2008-03-01 @ 22:15:33
Trine

Er det sånn at du snart reiser tilbake til Sverige og blir der? Når i såfall? Supert at du har litt jobb i sommer!! godt med noe å ta seg til, det kan bli laaange dager med fri hele sommeren. Men litt fri må du ta deg da Gitta, for du jobber hele tiden syns jeg.

2008-03-01 @ 22:24:30
Anonym

Trine: Jo, dags att dra tillbaka. Åker tillbaka i juli nån gång... ska vara i lycksele under sommaren, men efter sommaren vet jag faktiskt inte. Kanske kommer jag tillbaka:)

2008-03-01 @ 22:34:44
Anonym

JAG HOOOOOOOOR DIG!!!! FANTASTISKT!!! det gar val inte riktigt lika bra for mig. Funderar pa att soka inom handikapp jag med...halvtid later ju skont. Far val se vad det blir for mig, ett jobb ska jag val fa iaf =)tankte ta upp bloggen igen forresten. Maste skriva nanstans. puss och kram

2008-03-02 @ 03:01:06
Jesper

läckert att du hittat jobb. Bara Helena skickar sitt CV så ska vi fixa jobb till henne på skostället. :)

2008-03-02 @ 13:08:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0