Utmanad av Kejtan

För fem år sedan: Jag fick lov att gå till lunarstorm och läsa mina dagboksinlägg där. Jag jobbade inom handikappomsorgen och egentligen hände inte särskilt mycket i mitt liv. Under sommaren bilade jag och Markus genom hela Sverige typ och Mamma flyttade till Uttersjöbäcken.
För tre år sedan: Bodde fortfarande i Lycksele med Markus. Kenneth dog i april och jag längtade efter en ny katt. Glenn blev ny familjemedlem i juni. Jag tränade som bara den inför fys-testerna för polisen som gick finfint. Sommaren var grym med hälsa-på-släken-resa till finland och fiskeresa till norge. Mitt och Markus förhållande knakade i stort sett hela sommaren och i september tog det slut.
För ett år sedan: Jobbade som barnflicka... men hade fått jobb på island över sommaren. Det var ganska spännande:)
Igår: Var jag hemma i Falun, lyssnade på Koppången, och var nere på stan och sprang runt i affärer. På kvällen kom Johan förbi och fikade, sen åkte jag hem till Sjulsarvet och pratade med Pappa och sov i kökssoffan.
Imorgon: Ska jag jobba i barnehagen, men inte mer än två timmar. Sen ska jag fortsätta städa huset.
Om ett år: Då ser jag fram emot sommaren precis som jag gör nu. Bor förmodligen i sverige igen och ska börja plugga till hösten. Framtidsförhoppningarna är stora och jag mår bättre än någonsin!
Om tre år: Pluggar jag och har fjärilar i magen
Om fem år: Då har jag förhoppningsvis halvtid på ett jobb jag trivs med, har köpt mitt drömhus på landet, odlar min egen mat, har några hundar, några katter, några ankor och två islandshästar. Förhoppningsvis också ett barn och ett till planerat. Måste stressa lite om jag ska ha minst fyra:)

Det låter ju skitbra det där. Bara att genomföra! Do it!

By the way DAG HOLSVIK: Eftersom du till och med har svarat på mailet så antar jag att jag skickade det:P Däremot har jag inte hunnit fota räkningarna än.
Basta!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0