Umehelg

Jaha, då var vi hemma från Umeå igen. Skönt att vara tillbaka. Snart ska vi köra veckans fjärde träningspass och sen blire fika hos grabbarna.



Kate shoppade skor! Jag hittade två fina kläder också:) Lite småläskigt väglag... snö och blåst.. Men Kate körde hela vägen hem allafall..



Vi ansträngde oss till det yttersta för att först försöka tända ett ljus i stormen. Sen insåg vi att det skulle blåsa ut på en gång vi satt ner det så jag byggde en snölykta av icke kramsnö. Sen slet vi hårt med att få ljuset att fortsätta brinna inne i snölyktan och sen med att få snöbollarna att inte ramla av hela tiden. (Ljuset slocknade tyvärr ca 30 sekunder efter den här bilden) Jag tror mormor och morfar fick sig ett gott skratt i himlen allafall:) Efter det frös vi så mycket att vi sprang fort ner till mammas farmor och farfar och sa hejhej, satte dit ett otänt ljus och sen sprang vi till bilen för att värma oss.


Det här ska föreställa min iskalla hand!

Hejhej!


Kommentarer
Mammselen

Ni är underbara!

Tack!

2008-11-23 @ 18:00:04
irene

Ni är för rara

2008-11-23 @ 20:21:29
Mariami

Det är tanken som räknas! Puss och kram!

2008-11-23 @ 21:27:31
URL: http://mariami.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0