Mer idiotiskt.

Lugnets skidstadion är för stor, och sväljer för stor del av de aktuella tävlingsslingorna.

Därför pratas det allt mer i termer om att flytta stadion upp mot Sjulsarvet så att mer av Lugnetterrängen kan användas, och på det viset skulle banorna bli mer utslagsgivande.

En sådan flytt är nog ett måste för att höja Faluns status.

Jag satt och surfade runt lite. Man hittar det ena efter det andra. Mer eller mindre idiotiskt..
Fast det här var skrivet i 2006 och det verkar som att det går dåligt att verkställa planerna. Man kan ju hoppas allafall.

En till artikel  hittade jag också från slutet av 2005:

http://www.dalademokraten.se/ArticlePages/200512/23/20051223222856_DD273/20051223222856_DD273.dbp.asp

Man bliiir... TRÖTT.



Kommentarer
mammselen

Det där var ju skrivet för hur länge sedan som helst...

2008-10-14 @ 22:16:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0