Lördag - dags att börja leva igen.

Å det var skönt att komma ut i skogen. Jag och Helena åt frukost och plockade lingon. Frågan är om jag ska koka sylt, råröra dem eller bara frysa ned dem med en gång. 
Vi gick hem till Kejtan sen för att se hur hon mådde. Lite bättre, så vi var på skolan och scannade in nå papper och skrev ut lite andra. Sen smög vi på Boss. Haha, det var skitkul:)

Ikväll blire grillning (årets sista?), det är redan folk här hemma. Blir nog skoj, Helena har fått gästleg på Kåren också. Fint, blir bra detta här:)

Gintonic och dans, hejhej:)


Kommentarer
mams

Lingon går utmärkt att frysa så kan man koka lingonsylt allteftersom man behöver sedan.



Eller så kan man koka sylt på en gång. Lingon har ett naturligt konserveringsmedel i sig, så att de står sig som sylt nästan hur länge som helst. Om man kan ha den någorlunda kallt, t.ex. i kylskåp. Man kan koka dem med vanligt strösocker och behöver inte alls köpa det dyrare syltsockret.



Rårörda lingon är jättegott, men har inte samma hållbarhetstid....





2008-09-14 @ 09:38:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0