Sjukt. Jag älskar Sverige

Ser ett program på tv om någon familj i libanon som vill gifta bort dottern. En har de redan gift bort, hon sitter hemma dag in och dag ut och får inte gå ut. Den andra vägrade gifta sig, henne slog pappan nästan ihjäl. Och det sitter han och säger i tv, och hans bröder verkar vara ännu värre. Nu får hon inte gå ut förrän hon gifter sig. Det är heeelt sjukt! "Att döda en dotter som gjort fel är som att skära av ett sjukt finger"
Jag är så himla glad att jag är född i Sverige, så himla glad. Jag är så glad att jag kan göra precis vad jag vill med mitt liv, det är bara mitt och jag bestämmer själv.

Jag heter Birgitta och jag gör som jag vill :)

Ikväll var det boxpass, det var oorganiserat och sådär bra, men jag är ganska trött allafall.

"Är männen otrogna? Det är kvinnans fel"

Godnatt.


Kommentarer
Mariami

Kom ihåg att inte dra alla över en kam, det är stora skillnader mellan olika kulturer, och stora skillnader beroende på vilken tradition en viss familj/släkt har. Glöm inte det!!

2008-09-23 @ 13:55:39
URL: http://mariami.blogg.se/
mammselen

Det var klokt sagt, Mariami.

Det som är sjukt är att en del tycker som Birgitta skriver. På riktigt alltså.

2008-09-23 @ 17:43:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0