Hallå i p3

Idag har jag tvättat mammas alla fönster. Skittråkigt. Men jag lyssnade på radio samtidigt. För några dagar sen var det med nåt smartass i det här radioprogrammet dit man kan ringa in, och Täppas är "programledare". Han tyckte inte att kvinnor kunde ha ledande postioner, för de klarar inte av sådant. Idag kom det ett extremt ironiskt svar. Haha, det var en kvinna som höll med för att det fanns ju så många män som hade gjort bra för världen. Hitler tex, han var ju vegetarian! Och sen har vi ju Stalin, Mugabe, Bush, med flera. Fina killar det där.
Sen växlade vi över till p3 istället. Där handlade det om bäst-före-märkning på mat och om all mat vi slänger. Så man fick ringa in, eller sms:a eller skriva på hemsidan. Där var det en smart tjej som tyckte att vi absolut måste slänga maten som gått ut, man måste ju tänka på sin hälsa i första hand. Jä.
Jag blev så irriterad att jag skrev ett inlägg som de läste upp i radion.

Man är ju som kändis nu va!


Kommentarer
mamma

Heja!

2009-04-15 @ 13:19:28
Pe

Klippet finns här. http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=live&Id=p3&BroadcastDate=&IsBlock=



32.00 minuter in i programmet.

2009-04-15 @ 17:21:06
Pe

Och så måste man välja Hallå P3 i högerspalten.

2009-04-15 @ 17:22:32
irene

orka... lyssna på hela programmet?

2009-04-15 @ 18:40:11
mamma

Jag har lyssnat. Nu.

Nu är jag mamma till en kändis :D

2009-04-15 @ 19:16:46
helena

jää jag är syster till en kändis! Lite kul att du skrev in, vet inte hur många gånger jag lyssnat på det där programmet och tänkt att jag ska göra min röst hörd!

2009-04-15 @ 20:27:06
Mariami

Nu har jag också lyssnat, skoj! Synd att jag inte läste Per-Eriks kommentar först bara. Satt ju och kollade när jag fick mess av dig och hittade rätt via det. Lite krångligare, men men....

2009-04-15 @ 22:57:19
URL: http://mariami.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0