Sonny - den levande kontaktannonsen

Om man ska sammanfatta Sonnys första tid som utekatt så kan man sammafatta honom som en levande kontaktannons. Nu har ju jag redan en pojkvän jag är ytterst nöjd med men jag kan ju tipsa alla singlar om att skaffa en förvirrad katt med ett telefonnummer runt halsen. Inom en vecka har tre olika killar ringt mig och berättat var Sonny är. I fredags var han på grillfest med ett gäng grabbar, han som ringde inledde samtalet med "Det är ju jag, Jimmy! Vi träffades på stuk förra helgen..." Fast jag var ju inte ut då. Han passade på att ringa tjugo i tre på natten också men då låg jag och sov. Och det gjorde Sonny också så han kunde inte skylla på att han hittat honom allafall.

Idag har jag och Kejtan köpt träningskort så nu är det järnet som gäller till sommaren, först passet var nästan dödande. Skönt. Jag har annars pluggat hela dagen och är allmänt nöjd med mig själv:) God natt!


Kommentarer
Anonym

aha, det är alltså en katt man ska skaffa sig.... fast jag hörde på radion igår att hundar också funkade bra.... :D

2009-04-28 @ 15:20:40
Mamma

Om jag bara bodde bättre så... och jobbade mindre...

då hade jag både hund och katt.

Det hade kanske blivit för mycket. Med samtal alltså.

Annars tycker jag att den där Jimmy var rolig :)

2009-04-28 @ 18:31:13
mams igen

Men tack för tipset.

2009-04-28 @ 18:31:46
irene

Jaha, det är alltså så man ska göra. Men undrar om det fungerar lika bra med hundar. Jag kan ju släppa ut alla tre så kanske jag får nåt napp...



men, jag vågar nog inte släppa dem i den här raggarstan

2009-04-29 @ 19:29:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0