Talltaggsvamp

Håhåjaja, äntligen har man jobbat färdigt för denna vecka. Skönt. Och imorgon kommer världens bästa hem också:)

Jag tog en vända på stan innan jag for hem efter jobbet idag. På Åhléns har alla höstkappor kommit in och det känns så himla skönt med höst. Än fast slutet av sommaren bara var en enda röra som jag inte hann njuta av. När det blir höst kan man äntligen andas igen, ända längst ner i lungorna.
Tog ut hundarna när jag kom hem. De hade fått vara ensam i 7 timmar då så det var väl på tiden att de fick sig lite luft också. Det finns ett ställe på promenaden där det växer åkerbär, brukar stanna och smaka lite. (Deru mamma!) Sen hittade jag ett gäng taggsvampar och tog med mig en hem för att kolla in vad det var för sort. Tydligen finns det inga taggsvampar som är giftiga, men det är ganska många som är odugliga som matsvampar. Det var min, det var en talltaggsvamp. Jag hittade den här bilden på internet, den är visst tagen i Fredrika av en Irene Andersson (!) Är det din eller?



Sen påbörjade jag de stora projektet att fixa varmvatten i huset. (Igår fick jag duscha kallt, jag var arg.) Att elda nere i källaren alltså. Och det var ju inga problem, tur man är uppvuxen i skogen:P

Jag har handlat en massa godsaker att äta ikväll. Det är skönt att vara ensam.


Kommentarer
irene andersson

Nä, inte jag.

2009-08-13 @ 20:08:09
mams

Nytt! Snyggt!

2009-08-13 @ 21:22:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0