Släktträff

Tjena, jag har att stå i idag minsann. Ikväll kommer både storebror och kusin Magnus hit. Plus pisters naturligtvis, så det blir till att laga räkgryta ikväll tror jag, och kanske semlor till efterrätt. Just nu håller jag på att baka ett morotsbröd. Och så ska det städas och handlas och jag måste förbereda mina redovisningar och tal och hejfaderullan till imorgon också.

Sonny blir ett halvår den 10:e mars och börjar bli tonåring så det är snart dags att besöka veterinären. Han har börjat få vara ute lite smått och älskar det naturligtvis. Så fort man ska ut kommer han och ska upp på axeln och följa med.

Boss tyckte att han såg Julius idag ute på promenad och började vifta på svansen långt innan vi möttes. Men det var inte Julius, bara en annan hund av samma ras. Jag försökte förklara det för honom, precis som jag försökte förklara för han att det var en cykel han såg som han blev rädd för och skällde på häromdagen.

Jojo, annars börjar jag fundera på sommarjobb. Det blir nog Lycksele som vanligt, förstår inte annars vart jag ska vara?



Och vädret är fint!


Kommentarer
irene

Julle hälsar att han inte är sig riktigt lik. Själv kan jag intyga att "snart" är han än mer olik sig. (säj det inte till honom men han ska få bli klippt korthårig snart)

2009-02-26 @ 22:18:47
Big

Ojojoj, det blir intressant

2009-02-26 @ 22:41:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0