När jag blir stor ska jag också ha svarta vinbär i frysen och skicka ut barnen i lingonskogen.

Ikväll har stora sötsuget slagit till. Jag har letat igenom mammas skåp för att försöka hitta något godisliknande som inte var godis. Tillslut kom jag att tänka på frysen. Och där kan man minsann lita på lilla mamsen för där finns det resurser! Röda vinbär, svarta vinbär, lingon, blåbär, hjortron med mera... Jag plockade upp rabarber och gjorde rabarbärkräm och det stillar mitt sötsug för den här kvällen.

 

Jag ska också fylla min frys med egenplockade bär när jag blir stor. I Luleå har jag just nu bara lingon och en påse med euroshopper-hallon. Mina barn ska också ut i skogen med order om "10 liter var, minst!" Haha, kanske det räcker med fem liter:) Och jag ska ha ett fint trädgårdland med jordgubbar, potatis, sockerärtor och morötter. Åh jag har så fina drömmar om framtiden jag:)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0