Vilken väg ska man gå?

Det är inte ofta jag ligger och grubblar på kvällarna så jag inte kan sova men det gjorde jag inatt. Arg var jag också. Inte vet jag heller vad jag ska göra. Det är som att jag måste ta fel väg för att komma på rätt väg. Det är inte jag.



Idag vill Mamma få med oss ut på isen. Pappa vill ha med mig på jakt. Jag vet inte om jag vill något av det. Sen måste man ju plugga också, fick klartecken igår om att jag kunde göra tentan i Falun och det var sannerligen bra det:) Kommer nog sätta mig på högskolan här och plugga endel eftersom att de har mina böcker också. Perfekt.



Kommentarer
irene

Plugga, så har du det gjort och kan fixa tentan. Isen och jakten finns kvar och så slipper du välja mellan mor och far. (jag kan rimma varje timma...)

2009-01-06 @ 12:10:19
mammselen

Varken far eller mor,

syster eller bror

kan ge ett svar.

Beslutet själv du tar.



Varken jakt eller is.

Spring bland skogens ris

Plugga mycket gör hon se´n

Se´n fixar hon tentamen...



(Jag kan också rimma varje timma)





2009-01-06 @ 15:54:11
mammselen

Fast nog haltar det lite.

2009-01-06 @ 15:54:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0