Regn och jobb, bra kombo

Vi kom hem redan igår kväll från mini-semestern. Vi hade ju liksom hunnit göra allt som var inplanerat. Fiskat abborrar som nappade hela tiden, badat i abborrtjärn, ätit stekt fisk på lövångerbröd, hälsat på mormor och morfars grav, besökt Bjuröklubb, ätit blåbär i skogen. När allt det där var färdiggjort kunde jag ju inte gå "hem" och läsa smurf-tidingar, dra fingerkrok med morfar eller smyga upp på vinden på lillbynninga. Men det var en trevlig liten tripp och vi var jättetrötta när vi kom hem. Särskilt Boss. (Han fattade förresten inte alls vad vi skulle göra i tältet. Han ville gå ut igen när vi skulle sova. När vi kom hem la han sig raklång på sängen och sov i flera timmar.)
Idag tog jag på mig extrajobb. Det regnar ju ändå. Och så håller jag på att baka kakor. Jag ska nämligen ha födelsedagskalas imorgon:)





Yes det var det!


Kommentarer
Från Din Allra Bästa Mamma.

Jag är avundssjuk.

Du har sammanfattat en hel rad med härliga sommarminnen. Det känns.

2009-07-21 @ 17:48:30
irene

Era lyckostar! Jag har väl aldrig lyckats få upp nån enda liten abborre i Abborrtjärn. :( Men det är du värd. Kul att ni hade bra väder dessutom.

2009-07-21 @ 19:48:43
mams

Undrar om det i var i Editsträske som abborrarna nappade?

2009-07-21 @ 20:21:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0