Tåget

Jag sitter på tåget hem nu. Lyxar med internet...
Har jobbat mig igenom Göteborg för att hitta ögonkliniken som bytt adress. Där gick det bra, fick veta att allt såg bra ut och att jag inte hade några skador på ögonen. Jag är friskförklarad kan man nog säga:)
Sen letade jag reda på ett sushiställe och började gå mot centralen. Shit vad jobbigt med min packning, och varmt. Man behöver inte direkt vinterjacka här.
Jag har fått en grymt bra på plats på tåget i en tyst kupé. Fast en japan som sitter här verkar inte ha fattat det för han pratar i telefonen hela tiden.

Annars har jag fått veta att jag har glapp i fotleden idag. Efter min stukning i höstas, mina ledband är lite uttänjda. Läkaren tyckte att jag skulle gå till en sjukgymnast och få ett träningprogram, jag sa att jag skulle gå på yoga. För det enda jag möjligtvis tyckte var jobbigt när jag provade yoga i höstas var att stå på ett ben och hålla balansen.

Å lycka är att vara på väg mot norrland igen.



Kommentarer
mammselen

Heja. Allt har gått bra och nästan allting är bra. Jag förstår att fotleden glappar, du har ju haft några stukningar har jag för mig.

Ett träningsprogram vore förträffligt. Känner du någon sjukgymnast? Elller blivande???

2009-03-10 @ 17:57:14
irene

Skönt att nån är det... :)

2009-03-10 @ 19:39:13
Anonym

Sjukgymnaststudenten vill pepåka att träning på balansplatta är a och o för ett lyckat tillfrisknande av din fotled.

2009-03-10 @ 22:04:09
mammselen

Då tycker mammselen att du genast ska köpa en balansplatta så att du kan träna dagligen!

2009-03-11 @ 17:06:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0