Händelsernas dag

Igår kunde jag inte sova, jag kom på en massa saker som jag måste göra idag och det flyter på ganska bra, har betat av en del av listan allafall. Ikväll ska jag (och mamma) på en föreläsning om rovdjuren och människan. Innan det måste jag läsa på om björnar och komma ifatt lite av det jag har missat.

Allafall när jag sitter och lyssnar på en videoföreläsning så ringer det på dörren och jag tänkte att det var mitt h&m-paket som kom med posten. Men utanför dörren står det två gamla söta tanter. Jipii, Jehovas tänkte jag, och det var det ju också. Så jag fick lov att förklara att jag hade min egen tro och att jag inte ville diskutera med dem. Men läser du bibeln? Vad har du för framtidshopp, blabla? Nej, jag läser inte bibeln och jag vill inte diskutera med er, hejdåååå. Jag tycker synd om dem, i min tro skulle Gud aldrig utsätta folk för att gå och plinga på dörrar och bli avsnästa på det viset.

Sen har jag forskat i foderdjungeln i några dagar nu. Vad ska jag egentligen ge mina hundar för mat, och särskilt lilla valpen. ALLA har olika åsikter men idag tror jag att jag har hittat rätt efter att en ganska speciell man ringde mig för att prata om sitt foder. Han hade många viktiga poänger, tex det här med valpfoder. Inga vargar eller lejon för den delen ger sina ungar valpfoder, de äter det som de vuxna djuren äter. Plus det här som jag samtycker med, att naturligt är bäst. Ja, han sa en massa mer också. Tyvärr var ju inte det fodret så himla billigt heller, men det verkar bra, jag ska prova det.

Annars då? Jag fick inbjudan till Dröbak igår som jag fortfarande håller på och velar om. De vill att jag kommer dit och jobbar en vecka och det vill jag ju hemskt gärna, men det är om 3 veckor och jag har ju knappast hunnit få valpen rumsren då och jag måste ju ha den med hela tiden. Innan jag diskuterade detta med mamma så kändes det väldigt kul att åka dit men hon sätter ju myror och besvär i huvudet på en.

Nu ska jag läsa om björnar och ta lite lunch tror jag. Dagens bryderier fick ni allafall!


Det är kallt här, mössa måste man ha:)

Ciao!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0