150 mille

Det är tydligen spelfeber i Sverige eftersom att det är den största vinstpotten genom tiderna eller nåt sånt. Jag ska snart åka och spela, jag förtjänar att vinna! (Man ska tänka så) Så ni vet. Ikväll äre jag som blir mångmiljonär:)
Just nu bakar jag tekakor inför veckans jobbpass. Plockade en liter lingon på morgonpromenaden. Det går sakta men säkert. Nu har jag 4 liter. Om jag plockar en liter varje dag när jag är ute med hundarna växer det fort:)
Jaha. Spännande liv jag lever. Ikväll. Då blire spännande.



Jag hade velat se fotbollen ikväll, men jag jobbar. Hoppas hon jag jobbar hos har lust att se:) Sist när de spelade var vi i Umfors efter en dags kantarelplockning. Det enda jag såg var hur de svenska spelarna fövandlades till små springande katareller.



Kommentarer
irene

jag tror fotbollen vann på att de förvandlades till små svampar :)

2009-09-09 @ 19:34:29
Emma

Du är duktig du Birgitta! Jag hatar också köpeslingonsylten, hellre ingen alls. Här är det slut på allt vad bär heter!

2009-09-09 @ 20:55:25
Anna-Lena

Är det? Jag som har tänkt plocka i helgen.

2009-09-09 @ 21:20:38
big

Du får skynda dig mamma, Emma far väl runt som en liten vessla i skogen!

2009-09-09 @ 22:30:45
helena

Jag skulle baka en hurtbulle häromdagen, men när jag kom till Ica och skulle handla ingredienser tog det stopp i lingonsylthyllan. Jag kunde bara inte KÖPA lingonsylt...så det blev inget brödbak. Måste plocka lingon först...

2009-09-10 @ 15:31:24
helena igen

Emma är i Umeå...för er som missat det :P

2009-09-10 @ 15:32:16
big

jaha, är hon? Men hon kan komma till Lycksele och plocka,... fast det finns inte så mycket här heller. Nä, det är hemskt det där med köpes lingonsyltnn

2009-09-10 @ 15:45:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0