Den skrala ekonomin

Jag hoppade på jobb hela dagen imorgon istället för att åka till Luleå ikväll. Man är ju som lite oroad för den ekonomiska situationen i höst. Jag måste få jobb i Luleå, annars måste jag stanna här i Lycksele. I december ska vi till Venezuela och jag hade tänkt ha med mig allafall 10000 kronor.
Kan jag inte bara få vinna 100000 i månaden i 25 år?

Inget spännande att skriva. Det är liksom lite stiltje i mitt liv just nu. Inga nya bilder, ja, jag var på en fest i helgen, utan pisters vare ganska tråkigt och vi gick inte ut sen. Det händer inte så mycket, men det är väl okej det med ibland.



Men en fin bild från sommaren allefall:)

Jo nu har jag vart ut och plockat lingon. Hade med mig en turkisk yoghurt-burk och den blev snabbt full. Lingonläget är alltså bättre här än i Luleå. Jag fattar att thailändarna blev besvikna.

Ikväll-> Tv-dokumentär och jordnötsringar
I helgen-> Kantarellplockningstävling i Umfors
:)



Kommentarer
mamma

Det är inte alltid det händer något. Och det är tur!

Ibland händer det alldeles för mycket, och det som händer är kanske inte det man vill ska hända.

Ibland ska livet bara vara lugnt och stilla

(Ojdå.... kloka ord från en klok mamma).

:D

2009-09-01 @ 18:32:11
irene

kantarellplockningstävling? Då är det ju alldeles rensopat sen...

2009-09-01 @ 20:40:25
big

ja men vi ska på hemligt ställe, så det kommer inte märkas för övriga. Men däremot så tror jag att det snart är rensopas ändå, folk är ju som galna som vi vet:)

2009-09-02 @ 21:20:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0