Freud - vilken kille alltså

Jag har faktiskt fullt upp om dagarna. Det är mycket som måste fixas i lägenheten och dessutom ska man ju laga mat, äta och diska också. Jag har börjat min skolgång idag. Det var okej, känns som man redan är ganska insatt.

Fast en sak hade jag missat. Hur vävkonsten uppkom enligt Freud: Kvinnan avundas mannens könsorgan så pass mycket att hon i sin blygsel börjar fläta sitt eget könshår. Därav vävkonstens uppkomst alltså. Vilket geni va?!

Ja man upphör aldrig att förvånas. August Strindberg hade också sina teorier....

Ja - och kvinnan! Tänk, när vi börja avslöja henne på alvar! Hur tror du det är beställt med hennes ägg? Har du sett ett kvinnoägg? Nej! Jag? Nej! Men Buffon som var en djevla man, har funnit befruktade ägg i hannarnas sädesledare! Har du mod att tänka ut tanken? Det är mannen som lägger äggen och kvinnan är fågelboet! Hon kan ersättas, undanskaffas!

Jag har fler fina citat från min bok, men de kan vi ju ta en annan gång.
Godnatt!



Kommentarer
Anna

Måste bara fråga vilken kurs du läser?!?

2009-09-17 @ 07:38:07
mammselen

Helt otroligt!

2009-09-17 @ 08:26:16
Mariami

Haha, spännande :)

2009-09-17 @ 10:31:31
big

Samhälle, media och kön :)

2009-09-17 @ 11:00:51
irene

WoaW !!!

2009-09-18 @ 19:54:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0