Lite nya bilder att bjuda på allafall

Idag har jag haft veckans enda lediga dag. Har fått ganska mycket uträttat så jag är nöjd.
Ja i helgen var vi ju och plockade svamp. Det var fantastiskt roligt! En av de bättre helgerna i mina dagar.
Vi hittade massor av svamp, kantareller och taggsvamp var det som gällde. Jag saknade dock mina svampknivar som jag har hemma i Falun någonstans... Och ja, rensningen var jättetråkig och jag var jättetrött. Men nog äre lyx allt att ha frysen full av svamp i vinter:)






Fredrik följde med hem till Lycksele också. Imorse skulle han upp klockan sex och fara till Luleå. Jag tror han snoozade till halv åtta eller nåt. Han kan verkligen inte det här med att gå upp tidigt. Så nu har jag bestämt att vi ska träna på det. Jajjemen:)
När han hade farit så gick jag ut med hundarna och plockade lingon. Det var inge kul. Hundarna tyckte inte heller det. Nu har jag tre liter som jag ska göra sylt av. Jag måste plocka mer, jag hatar köpes-lingonsyltnnnn!
Jaha, det här var ju roligt.
Ikväll börjar idol. Det blir roligt.



Kommentarer
irene

Otroligt lyxigt med så mycket svamp - men plocka i plastkassar?

2009-09-08 @ 20:56:25
big

ahhh, jag visste att någon skulle kommentera det! Vi hade inga andra serru, man tager vad man haver:)

2009-09-08 @ 21:33:44
mamma

Men... vad mycket!!!

Plocka i plastkassar går bra. om man inte har annat och tar reda på savmpen direkt man kommer hem.

2009-09-08 @ 21:45:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0