Hundkurs igen!

Idag har jag lyckats få en plats för mig och Hima på en "allmänlydnadskurs". Egentligen är det från 12 månader och hon är ju bara 8, så de var tveksamma men hade fått en plats ledig. Hon har ju gått valpkurs för längesedan som gick strålande, vi vill ju fortsätta med något nu. Jag frågade vad åldern har för betydelse och då sa hon jag pratade med att instruktörerna vill ha en "homogen grupp". Jag fattar inte grejen helt, borde det inte vara förkunskaperna som räknas? Jaja, jag tror i allafall att Hima klarar sig utmärkt. Det största problemet jag har med henne att hon drar i kopplet. Vi har inte haft så mycket koppelträning eftersom hon är lös nästan jämt, och det har ju haft sina fördelar på andra områden, som till exempel att hon har bra kontakt med mig och lyssnar bra.
Kursen börjar ikväll, men första tillfället är utan hund. Det ska bli jättekul!

Idag har jag jobbat min andra dag, allt känns bra. Fredrik har åkt till Qatar, nu ser jag inte han på tre veckor:(

Hejsvejs.



Kommentarer
mamma

Hoppas att de är snälla med hundarna. Som de var här.

2010-04-12 @ 21:03:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0