Plockat hallon

Jag och Mammsen har vart uppe hos pappa och plockat hallon. Två liter fick jag till min framtid:) Mamma fick ett bistick stackarn men jag smörjde med någon gammal salva jag hittade i pappas skåp, tror det blev bra.

Allafall fick jag ett utbrott när jag kollade i pappas kyl och upptäckte att han köpt klövermjölk, jag hatar klövermjölk. Jag tycker heller inte om folk som köper den. Hur kan man liksom köpa mjölk från Danmark och tycka att alla andra ska ta sitt ansvar för att vi ska ha en levande landsbygd i vår omgivning? Dessutom är det inte särskilt miljövänligt att köpa något som ska fraktas genom halva Sverige. Egoistiskt och snålt äre! Men sen när jag pratade med pappa så sa han att det var slut på all annan mjölk så jag förlät han för den gången.

Nu håller mamma på att laga fläskpannkaka och snart kommer min fina Kejtan hem, o vad roligt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0