lugnt, nästan för lugnt

Jag sitter hemma hos Fredrik, vi har inte gjort nåt vettigt på hela dagen, somnade till och med en stund framför tvn. Jag börjar bli rastlös och får nästan ett sting av dåligt samvete. Varför får man det så fort man inte har gjort nåt tråkigt/jobbigt/nödvändigt på en hel dag?
Har tryck kebab-pizza också, fortfarande proppmätt, men gott vare.
Nu har lilla Helena och lilla Emma hittat till stan också. Ikväll ska vi umgås, åå vad roligt, jätteroligt!

Hima har bara fått en stackars promenad, i morse, också. Det är så enkelt att bara öppna dörren när det är -25 och låta henne göra sina behov ensam. Annars sover hon mest, det var en jobbig bilfärd hit för henne, hon spydde en gång och dreglade hela tiden. Förrestem, Hima gör en sak till förutom att sova:) Ligger framför Geri och viftar svansen frenetiskt samtidigt som hon slickar henne i ansiktet. Hon är hemskt underlägsen Geri men vill samtidigt leka med henne...

Nu ska jag gå och väcka Fredrik som också har somnat på soffan... trevlig helg!



Kommentarer
mamma

Stackars Hima. Hon har det inte lätt med bilåkandet. Kanske det finns åksjuketabletter att ge... om det nu är så att hon mår illa av resandet.

Sedan så tycker jag att det är bra att hon är lite underlägsen. Bra att få möta olika hundar.

2010-01-29 @ 20:37:54
irene

nu blir det andra bullar för lillkusinen följer med...

2010-01-29 @ 20:59:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0