Puerto la cruz!

Hola!

Nu befinner vi oss i Puerto la cruz efter en herrans massa dagars strandhang i Santa fe. Har blir det nu en dag till med solning men sedan drar vi hemat kalla Sverige igen. I Santa fe hade vi lite otur med posadan. Hade lite daligt med vatten och sadar sa nu lyxar vi med ett hyfsat dyrt hotell (ca 250 sek pp och natt), fast det luktar lite mogel.. Annars har vi ofta bott for ca 150 sek for alla tre. Men allafall, ska bli skont att ta sig en ordentlig dusch ikvall.
Langtar inte hem sadar jattemycket, men saknar Hima hur mycket som helst. Ska bli sa himla kul att traffa henne igen. An fast mamma sager att Per-erik ar hennes nya favorit. Jag och Kejtan tar ibland sma "prata-om-svensk-mat-pauser" Da pratar vi om allt gott vi ska ata nar vi kommer hem. Tunnbrod med gravad lax, radjurslar, jordnotssmor.... mm mm.
Och
SUSHI!!

Okej. Det finns fler saker jag saknar med Sverige. Att folk ar service-minded (Har slapar man sig fram till kassan med halvoppna ogon och ar skitootrevliga) Att folk kan kora bil (kommentarer overflodiga) Att slippa se alla stringrumpor (dock har vi inte sett en enda manniska som solat topless har) Att forsta vad folk sager. Att slippa bli ropad och visslad pa pa gatan (Okej, nar Fredrik ar med ar det okej, men annars ar de ganska dryga, mannen har...)


I forrgar fick vi veta att farmor har dott ocksa... Kanns overkligt men anda ar det ju ganska vantat. Hon maste ju do nangang... Och jag tror hon kande att hon hade levt fardigt vid 105 ars alder. Hon brukade alltid saga att ojoj ar jag sa gammal, jag borde do nu sa kanske nagon ungdom far leva istallet. Hon verkade tro att det funkade sa lilla farmor:) Sa det blir val begravning nar vi kommer hem.


Ta hand om er alla dar hemma, det gor vi allafall. Och Gott nytt ar!!






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0