Hej Kvinnodag!

Idag är det internationella kvinnodagen, det firar vi med plugg och fika på bästa Unik. Och att tvätta kläder, diska, ta ut hundarna, laga mat, bädda sängen.... :( Folk tror man är dum i huvet för att man är feminist, fast egentligen handlar det om att man vill att saker och ting ska vara jämställt mellan könen, och vill inte alla det??
Fredrik har skitmycket att göra i skolan och en massa tentaångest, det handlar väl om respekt, klart man ställer upp. Så tror jag allafall, idag får jag kalla mig hemmafru så får han var hemmafru någon dag då jag har mycket att göra.

Sen kan man ju fira att jag har fått ordnat med jobb nu i Lycksele från och med efter påsk till första veckan i juli. Då väntar ett härligt sommarlov:) Man får hoppas att jag får den lön jag förtjänar också. Inom kommunarbete får kvinnorna i genomsnitt 91% av männens lön, inom landsting bara 72%.
Tycker man att det här är okej så är det väl okej att kalla kvinnor mindre värda också?





Kommentarer
Pe

Men va?? Får männen bara 9% av lönen? Tycker du DET är jämställt eller? Borde ju vara 50/50 i så fall.



;-)

2010-03-08 @ 14:45:40
big

men perkon:P Om du vill kan jag lära dig ett och annat när vi ses på skidpelen, det vill du va? ;)

2010-03-08 @ 14:59:20
Mamma

Du är klok du!

2010-03-08 @ 18:07:00
irene

Redan fr.o.m. efter påsk?! Jippie! Jag ser hundvaktslösningar... ;)

2010-03-08 @ 20:21:20
big

jamen visst irene, och hundpromenader också väl??

2010-03-08 @ 21:39:51
Daniel

Schyst blogg, kolla gärna in min- http://veckansorfil.blogg.se

2010-03-08 @ 22:41:06
URL: http://veckansorfil.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0