kökspigan

Tänk att när man har heltidsarbete får man massor gjort de dagar man är ledig, men när man är arbetslös får man inget gjort än fast man är ledig hela tiden.

Vaknade av en orolig Hima klockan åtta och då var den sömnen slut:( Jag gick ut i skogen med bägge hundarna och la två spår, sen gick jag hem med Geri och ut med Hima igen. Hima är... sådär på att spåra måste jag säga. Hon tycker det är väldigt kul och är väldigt ivrig, men hon går inte rakt på spåret, utan sicksackar över det. Jaja, imorgon ska vi ju ut igen.

Annars har jag lagat mat och bakat ikväll. Fick slänga en massa misslyckade kakor eftersom jag missuppfattat mjölmängden:(

Dessutom börjar jag oroa mig över hösten. Det är värsta ökningen på antalet sökande på psykologprogrammet i år, förmodligen för att de har tagit bort kravet på minst ett års arbetserfarenhet. Så jag kanske inte kommer in, och vad ska jag göra då? Jag har inte lust att bli jurist och jag har inte lust att bli kriminolog. Tror jag.

Däremot börjar jag bli ganska säker på vem jag vill gifta mig med. Alltid något!


Kommentarer
mamma

inte vet jag... för detta har jag ingen erfarenhet av...

men om du lägger ett kortare spår åt Hima, så att hon tappar bort det när hon sicksackar... då måste hon väl börja om och hålla sig noga till spåret...

Sedan kanske man kan förlänga det allt eftersom...

Angående hösten så hjälper det inte att oroa sig. Det är bara att vänta och se. Det är nog många med sämre betyg än du som har sökt.

2010-05-30 @ 12:40:39
irene

Hon tar det väl på luftspårning så det är därför hon kör zig-zag?

Man blir aldrig dummare av att läsa, oavsett vad det är. Till slut har du nytta av det även om det inte känns toppen just då...

2010-05-30 @ 18:50:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0