ledig fullspäckad dag

Idag har jag haft min enda lediga dag i veckan (mycket cash helgen...) Har hunnit massor! Började dagen med att baka kakor, sen har det bara rullat på med dammsugning, städning, disk, matlagning. Gjorde stan också. Var på Kupan och köpte två par jeans för 100 spänn som jag sedan klippte sönder hemma i köket i hopp om att de skulle förvandlas till sommarplagg, det blev sådär. Men det var hundra spänn välgörenhet och dessutom hade jag roligt när jag klippte i dem:)

Sen drog jag med Håkan ut i skogen och skulle spåra med Hima, det gick rätt bra, jag tror hon fattar mer och mer.

Gjorde kyckling till middag, filéer i en marinad med soja, honung, ingefära, vitlök och sambal. Inspirerad av Helena:) Blev gott faktiskt, och med vitlökscreme fraiche och banan blir det schitgott. Om ni inte har provat den kombon så borde ni. Smaksensation!

Ja och sen har jag cyklat runt i stan och hälsat på Ullis och Markus, sen till Irene.

Som sagt, nu blir det jobb hela långa helgen...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0