resetrubbel

De ringde mig nyss och sa att jag inte kunde åka hem den 20:e för tåget var inställt. Schysst. Jag ska åka dagen efter istället och kommer till Falun 11.26. Så då vet alla inblandade det, jag behöver hämtning för jag ska ha med mig julklappar, skidor, hund, katt och väskor. De borde ju ge mig lite avdrag på resan eller nåt kan man tycka men hon kunde inte ens boka ena biljetten åt mig för då skulle det bli lite dyrare än om jag gjorde det själv.

Nu håller jag på och lagar röding i ugnen. Ska hinna med och äta innan vi ska till ridskolan och vara med på ridtävling. Sen måste jag hem och plugga för imorgon är det tenta i folkhälsovetenskap. Usch, jag är trött redan.

Hima har vart hos veterinären idag för hon hade en avbruten blodpulpa i klon. De sa att hon hade för långa klor, gav henne lugnande och klippte ner allihopa. Bakläxa på oss. Varför kommer alla kostnader kring juletid undrar jag?

Men just det, jag har bokat in en arbetsintervju i januari... Jag behöver mer pengar och får för lite jobb på mitt nuvarande. Så detta är ett gruppboende en mil utanför stan. Vi får se om jag får nåt.

Hejrrå


Kommentarer
Maria

Varför söker du inte på boendet för ensamkommande barn? Jag tror att du skulle tycka det var superskoj!!!

2011-12-16 @ 08:26:25
URL: http://mariami.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0