Tursamt!

Jag brukar ha ganska tur tycker jag, men jag hittar inte cykelnyckeln bland allt skrot, den är borta. Men, tur har jag ändå för igår när jag satt och surfade i bilen när vi bästan var framme i Östersund så hittade jag en gammelrosa antik fåtölj/stol för 180 spänn och eftersom jag inte har några möbler så slog jag till. Pappa och jag hämtade den igår kväll. Idag fick jag sms från denna söta tant som frågade om jag inte ville köpa fler grejer (hon skulle flytta till mindre boende i stan.) Så idag var jag dit och köpte en 40-tals lampa, en antik lite byrå, en vit köpmandisk, en norsk pinnstol, en italiensk mässing-ljusstake och ett urfint litet skåp. Allt för en femhundring, och bara på gatan ovanför:) Så jag är glad och nöjd. Men Fredrik är lite bekymrad för att jag handlar möbler utan han. Fast jag tror vi kan sälja i så fall för dyrare än vad jag köpt.

Och så sa hon hejdå till alla grejerna och talade om för dem att de skulle komma till ett bra hem.
Så det är frågan om jag har hjärta att sälja bort dem sen, är redan kär i dem.





Kommentarer
mamma

Nää... sälj dem inte. Vilken tur du har. Jag tror att du har köpt fina grejer.

I alla fall vill jag kolla på dem innan du säljer. I så fall.

2011-02-07 @ 18:04:55
Mariami

Vilken gullig tant! Det är klart att du måste behålla grejerna!

2011-02-07 @ 21:28:04
URL: http://mariami.blogg.se/
irene

WoaW Bilderbilderbilder!!! Det låter som sköna möbler.

2011-02-08 @ 19:42:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0