svullat järnet

Ja då var helgen till ända. Jag jobbade fredag till lördag och insåg att mitt jobb ibland är ett riktigt glidarjobb. När alla i huset gått i säng igår vid 21 låg jag i sängen, såg film och tjänade nästan 200 kronor i timmen. Ända till klockan 3 på natten, då jobbade jag gratis i fyra timmar till klockan slog sju. Sov hela tiden förstås, men denna lön är ju förutsatt att pingsten är storhelg, jag tror det..

Fast det är ganska tråkigt att jobba helg för det är ju bara då Fredrik är ledig. Idag tog vi oss i kragen efter att vi båda fått tillbaka på skatten, och köpte målarfärg, spackel och sånt där smått och gott man ska ha när man renoverar ett sovrum. Jag kan ju inget sånt och är inte så intresserad heller men i veckan är Fredrik i Norge och jobbar och jag har nästan inget jobb så jag tänkte försöka mig på det där. Vi for också iväg på en auktion med det lilla misstaget att inte ha några kontanter med oss. Jag blev ju så deprimerad att vi fick lov att åka nästan på en gång. Hade ju varit förödande om jag hade sett något jag ville ha. Så går det när man har en mamma med pengar med sig på auktionerna jämt så man själv slipper tänka på det:P

Nu har vi allafall flyttat ut alla garderober och börjat riva lite i tapeterna. Och så sprang vi en mil, försökte smyga på ett skällande rådjur (gick inge bra, Hima andades för högt.) och blev myggbitna. När vi kom hem åt vi. Åt och åt och åt. Jag satte i mig en hel pizza och sen gjorde jag rabarberpaj som jag åt lite mer av. Så nu står min mage åt alla håll, gott!

Nu ska det regna i hundra år och jag ska alltså måla sovrummet.

Ciao!



Hahahaha, Lisbeth Salander!





Kommentarer
mamma

Det är inte bar att vara modern jämt. Kontanter måste man ha!

Tralala.

2011-06-13 @ 17:46:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0