tiden springer. och jag efter den.

Hemkommen efter en bra helg i Umeå med bästa vännerna känner jag mig lite ensam och övergiven här i lägenheten. Fredrik jobbar i Luleå i veckan och på torsdag åker jag till Lund på psykologstudentkonferens typ. Ah men det ska bli jättekul men jag önskade att jag hade hunnit fatt allt som behövdes göras innan det. Och jag önskar att jag hade fått träffa Fredrik lite innan det. Sjukt hur mycket jag saknar honom nu, till skillnad från när vi hade långdistans.

Igår när jag och Beatrice åkte hem från Umeå så körde vi lite fel. Vi hamnade nästan i Åsele efter Ö-vik. En liten miss där. Men vi hade safari:) Det var väldigt spännande, vi såg hur mycket skogsfåglar som helst efter vägen. Massa höns, men också en tjädertupp och två orrtuppar. Men inte ville de flytta sig när vi kom körandes, de stod som statyer varenda en. Oftast i vägkanten som tur var men vissa var det bara att bromsa in och köra runt. Sedan såg vi något iller-liknande som jag också höll på att köra på. På vägen upp dödade jag en fru skogsfågel. Jag körde i 110 på motorväg, hann inte stanna och den vägrade ju flytta sig. Stackars... det var mitt andra trafikdödade djur, den första var en ekorre.

Ja men det där var väl spännande att läsa om:)

Annars verkar det som jag har hål i en tand. Det gör lite ont och ilar. Jag fick tid nästa tisdag så det blir nog bra. Får leva med det antar jag. Ska fixa den där himla bettskenan också, jag deklararade idag och gjorde massa avdrag så man kan ju hoppas jag har råd.

Träningen hinner jag nästan inte med, eller är det motivationen? Spinning imorgon 06.30 allafall, måste få lite kondis för jag hade tänkt springa miun-milen i mitten av månaden.

Vi har fått en ny hyresgäst också, han är tatuerare och har sin studio på andra sidan gatan. Kanske man ska gadda sig en vacker dag?!

Nej nu måste jag fortsätta med allt. Fördjupningsuppgift ska lämnas in imorgon och hundarna är dryga och vill ut.



Helmert, Jonas och jag, Lulekalaset förra året:)



Kommentarer
irene

jamen det är alltid lika spännande att läsa vad du håller på med

2011-05-02 @ 21:16:19
mamma

Det tycker jag med.

2011-05-03 @ 18:45:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0