SKYR!

Vet ni att Skyr kommit till Sverige? Hittade det på coop i helgen:) Dyrare än vad det är på Island men smakar säkert lika gott, jag har inte hunnit äta den än. Perfekta mellanmålet!

Idag ska jag jobba och innan det hinna läsa lite bok. Blev nästan inget läst i helgen. Nä för igår var jag på auktion i FEM timmar. Gah... Skulle försöka komma över en jättefin symaskin men den gick för femhundra och jag hade hoppats på lite billigare. Sen var det diverse lampor som gled mig ur händerna också. Till sist var det bara en låda med gamla ramar kvar som jag spanat in och bestämde mig således för att jag skulle ha den när jag väl väntat så länge. Och vänta fick jag. Näst sista utropet på hela auktionen kom den. Men min blev den allafall:) Ska göra en fin fotovägg av dem!

Så klockan var mycket och jag hade missat boxen. Hade ändå inget sällskap denna söndag. Så jag stck ut och sprang istället. Det har jag inte gjort på evigheter och ja, förmodligen för att det är ganska skittråkigt. Men det gick bra, kroppen kändes rätt fräsh. Kom hem och lagade fläsklägg och rotmos, I love husmans.

Idag panikcyklade jag till skolan för handledning. Mailade läraren som svarade att han hade en tid om tjugo minuter. Då låg jag i sängen. Men jag hann, hade tur med vindarna över bron och alla övergångsställen... Fick bra respons på mina tidigare inlämningar så det känns bra inför sluttentan som ska vara inne på söndag. Just nu måste jag läsa sista boken, statussyndromet. I den får man lära sig att ju högre position man har i samhället, desto friskare är man.

Imorgon hoppas jag att vi åker till Umeå. Fredrik ska jobba och själv tänkte jag ha släktträff på tisdag kväll. Om det nu blir av, hoppas hoppas!




Bilder från sist jag var hemma:)


Kommentarer
mamma

Men alltså...ju högre position, ju friskare...

fast tappar omdömet gör många i alla fall. Och hederligheten. Kolla bara på Juholt och andra toppolitiker. Inom och utom landet.

2011-10-31 @ 18:17:47
irene

...och VAD är Skyr?

2011-10-31 @ 19:33:36
irene

...och VAD är Skyr?

2011-10-31 @ 19:34:08
mamma

Ta det lugnt på vägarna bara. Det är mycket trafik en så´n helg som det nu blir.

skyr är gott. Ett slags yoghurt om jag inte minns fel.

2011-10-31 @ 20:10:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0