Det är så logiskt, alla fattar utom jag.

Hejsvej, positiva Big här!
Idag har det inte varit en bra dag. Nej så äre. Personalmöte började dagen med, jag hann inte äta frukost innan men nåväl, jag fikade där. Sen vidare till frisören och där gick det ju åt skogen. Alltså, hon plattade inte ens ut mina hemska lockar, för jag har ju så fint fall... Ja, det vet ju alla som känner mig att så är tyvärr inte fallet. Och färgen? njae... Alltså rakat kanske är ett alternativ ändå.

Sedan har jag suttit och tuggat aktionspotentialen. Ni vet när nervcellerna kommunicerar så är det den elektriska impuls som den för över till nästa cell som det handlar om. Okej om det hade räckt med att jag vet det. Men det är kaliumjoner och natriumjoner som ska hoppa igenom cellmembranet på nåt vis och då förändras spänningen vilket utlöser en.. ja en aktionspotential. Jag har läst i s-n-i-g-e-l-f-a-r-t för att verkligen få in det i huvudet men nä. Skitpåre, mina nervimpulser verkar inte fungera.

Sen for vi köpte ett nytt soffbord men jag blev inge gladare av det. Sen har Fredrik fixat så jag kan använda min gamm-nya cykel igen och det blev jag lite gladare av. Sen fick jag mina nya jägarkängor i paket på posten och fast de bara var storlek 38 så kan det nog funka. Då blev jag nästan glad.

Men imorgon är det fest-fredag och då ska jag vara glad på riktigt.



Skogen och fjällen i helgen kanske?


Kommentarer
Emma

Men va kul, sånt där har ju jag läst!! Men det är enkelt, bara plus och minus:D

2011-09-02 @ 00:42:43
Mamma

Färgbild på frisyren önskas.

Och så tycker jag att du är duktig som verkligen försöker förstå, Jag tror att du fattar snart.

2011-09-02 @ 18:25:06
Elin

jag ha rläst om aktionspotentialen på sjuksköterskeutbildningen. Helt plötsligt så föll poletten ner...de gör den nog för dig med..:)...Kan dock inte förklara den jsut nu men skulle jag kolla igenom de så tror jag nog att jag skulle börja minnas..!

2011-09-03 @ 22:25:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0