3:e advent. Vi har glömt tända ljusen.

Men det gör nog inget för mamam är ju så hemskt orolig att jag ska bränna mossan och därmed hela lägenheten...
 
Hur gick tentan? Sådär. Missade nog två enkla poäng som jag helt enkelt bara tog som självklarheter och glömde skriva dem... Sen chansade jag på vissa fågor. Någon kanske gick hem. Förshoppningsvis klarar jag den och förhoppningsvis får jag veta det redan till veckan. Nu börjar en ny kurs. Lektion hela veckan, oftast mellan 10-16. Jag ska nog dock ta ledigt på onsdagen och tvätta lite innan jul och dessutom pallra oss iväg till öppna förskolan där jag hoppas få träffa de andra i föräldragruppen. Det var längesedan nu, sen skolan började har jag knappt sett dem.
 
Majken är på strålande humör hela dagarna. Tror inte hon gnällde en enda gång igår. Det är skönt, och lägligt så här till jul. I och för sig skrek hon i en och en halv timme när vi var på julfest i fredags och Beatrice och Fanny var barnvakter.. Tja, hon har börjat lägga om kvällsrutinerna. Vill vara mer vaken. Så då får det väl blir så då.
 
Ikväll ska jag träna box! Två veckor sedan jag tränade. Först vare en förkylning som satte stopp och sen vare tentavecka. Hoppas man hinner med något skidpass i veckan också, från igår är det gratis att åka:)
 
HEjdå!
 


Kommentarer
mamma

Ja, den där adventsljusstaken med levande ljus och kruttorr mossa är verkligen farlig. Du kan väl lägga i vita stenar eller grovsalt eller något annat lämpligt, som inte brinner så bra. Och ta bort mossan och kottarna.

2012-12-16 @ 16:21:35
irene

grovsalt tror jag kommer att brinna finfint, du kan väl testa med brandsläskaren i högsta hugg? Eller vad säjer brandingenjören?

2012-12-16 @ 19:42:42
URL: http://tantmammamatte.blogg.se
mamma igen.

Jag läste att det skulle vara bra med salt. Fast jag vet ju inte om det stämmer.

2012-12-16 @ 21:51:28
irene

...om man strör salt i ljuset brinner det klarare...

2012-12-18 @ 00:02:13
URL: http://tantmammamatte.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0