Premieras?

Vakna, mata, byta, klä på. Äta lite gröt med sur Majken i knäet som bara vill ta tallriken för mig. Packa väskan, skolböcker, blöjor, våtservetter, leksaker, lekfilt, dator, näsdukar.... På med täckbyxor och täckjacka, knöla ner bäbisen i overall och åkpåse och ned i vagnen. Mössa, vantar, och glöm för allt i världen inte reflexer! Ut i snön och de 15 minusgraderna. Tungt lastad vagn idag. Skynda skynda, skicka iväg ett sms i farten att jag blir en kvart sen. Bäbis somnade på bron, sov tjugo minuter tills vi kom in i skolan. Packa upp sig själv, bäbis, dator och böcker, börja plugga med gruppen kl. 09.15. Rätt snäll bäbis får ligga på bordet och pyssla på med sitt. Försöka hålla henne vaken till föreläsning kl. 13 så jag kan koncentrera mig på den. Funkar! Lunch 12.30, Majken vaken. Somnar lagom till föreläsning. Sover i en halvtimme bara. Underhålla bäbis med ena hjärnhalvan, läsa och anteckna med andra. Inte göra pruttljud på lektionen!!!!! Samlas i gruppen igen kl.15, gnällbäbis som inte kan sova. Tålmodiga klasskamrater. Somnar ändå en kvart innan vi slutar 17.00. Knöla in sovande bäbis i overallen, yes klarar det utan att hon vaknar. Ner på stan, handla middag, hem i snövädret. Ännu tyngre vagn, ännu mer snö på marken. Tungt. Laga middag, Fanny och Bea på middag och sedan plugg igen. Nu är klockan 22.45 och jag ska nog ta en dusch innan jag somnar. Och förkylningen har såklart kommit som ett brev på posten.
 
Borde jag inte få nåt pris eller så?
 


Kommentarer
mamma

Det tycker jag att du borde få.

2012-12-04 @ 23:13:06
Bea

Helt klart!! Du är grym vännen!

2012-12-05 @ 00:07:09
irene andersson

...och Mammapriset i år tilldelas "drrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr" Birgitta Lindén HURRSAAAAAA!

2012-12-05 @ 07:18:19
URL: http://tantmammamatte.blogg.se
Kate

Världens bästa mamma-priset! Jag har iaf köpt en julklapp till snälla Majken.

2012-12-05 @ 14:18:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0