Bäbisbloggen

Det är lite trist med folk som bara skriver om sina bäbis i sin blogg men det är liksom inget annat som händer i mitt liv just nu och allt kretsar faktiskt runt henne så ni får leva med det ett tag till. Tills vi kommer ur bäbisbubblan:)

Idag är det mest jag som vart gnällig. Dåligt med sömn. Majken vägrar sova på kvällarna och håller igång och är gnällig till halv ett, ett nångång. Det hjälper inte att amma. Dessutom så är det ju ständiga blöjbyten. Så jag får i princip ingen djupsömn för klockan halv tre, tre vaknar hon igen och vill amma. Sen sover hon allafall ofta till sju och sen går vi upp kring tio. Jag har skitont i brösten men jag äter lite värktabletter. Idag fick jag lite feber på det. Till helgen ska jag vila mest hela tiden men jag längtar ut i det fina vädret.

Dagens goda nyhet är iallafall att Majken går upp i vikt hela tiden, bvc var här idag och vägde henne och sånt.

Nu är det snart dags för fotboll, vi har laddat upp med godis och vattenmelon:)





Vi passar på att tacka för blommor och gosehund från Norge också:)



Majken har en bula på skallen, "kefalhematom", de brukar få det om de tas ut med sugklocka, men det gjorde ju inte hon. Däremot låg hon med huvudet uppåt istället för neråt när hon skulle ut så det bev lite extra kämpigt och långdraget att få ut henne, så därför fick hon den där lilla bulan. Den ska försvinna av sig själv säger dem som vet.


Kommentarer
mamma

Det är ingen fara med den där lilla bulan. Det kommer att rätta till sig. Men du behöver sova... så Fredrik kanske ska ta nätterna... bära runt henne, skjutsa i vagn, och så.

Till midsommar kan jag avlasta några dagar. Vi ska bli "bästisar", Majken och jag.

2012-06-16 @ 10:03:57
irene

Det gör absolut ingenting att det är en bäbisblogg. Efter midsommar kommer Martina och jag och löser av dig i bäbispysslandet. Vi ska OCKSÅ bli bästisar liks.

Jag noterade den lilla bulan och undrade om det hade varit en sugklocka med i födandet. Men det var alltså bara en liten dam med egen idé om hur hon skulle ta sig ut i världen.

2012-06-16 @ 18:22:31
irene igen

pst... hon är lik dig Birgitta!

2012-06-16 @ 18:23:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0