Muntlig tenta och den stora skräcken

Tjenahejsan!
Idag hade vi vår muntliga tenta, och oj vad nervös jag var... Sov oroligt, vaknade med olika teorier i huvudet, drömde att jag blev sur på Kate för att hon inte förstod att jag mådde dåligt såhär dagen innan tenta. Steg upp klockan 3 och åt mjölk och corn flakes, surfade lite, somnade någon timme, steg upp vid sex igen och pluggade.

Och oj vad lycklig jag blev när jag fick min absoluta favoritfråga att prata om:D Det gick riktigt bra även om jag kände mig lite stressad och att jag trodde jag pratade fort. Men de var väldigt nöjda och frågade om jag kunde modellen redan innan kursen men det kunde jag ju inte. De tyckte att jag framförde allt bra också och verkade säker. Jag sa att jag nog inte kände mig helt säker men att jag faktiskt gått en retorikkurs för att jag alltid tyckt det var så jobbigt. (Den mest betydelsefulla kursen i mitt liv - retorik för kvinnor i Luleå, feminst blev jag på köpet;))

Efter tentan var jag världens lyckligaste i några minuter, sen en trevlig fika med Bea och Fanny på stan och sen hem och sova en liten sväng...

Nu i eftermiddags var vi på föräldraträff för jag och Fredrik ska ju nämligen få barn i början av juni om allt går som det ska. Efter den träffen vet jag en sak. Att jag inte vill föda barn allafall.

Nu ska vi åka och simma, sen blir det nog kanske thai-mat och pre-födelsedagsfirande. Fredrik fyller 30 imorgon och han kommer åka till Umeå klockan 5 på morgonen för jobb och kommer väl inte hem förrän sent.

Ciao!


Sociala systrar:)


Grillning och skidspel:)



Kommentarer
mamma

Har jag förstått dig rätt? Du vill ha barn... men inte föda barn... Det är helt ok. att säga det till förlossningspersonalen, när det är dags. Det kommer att ta hand om dig,(och Fredrik), på bästa, gulliga, mjuka sätt.

Det kommer att gå bra.

GRATTIS! till din fina prestation på tentan. Du är den bästa Bridgetdotter jag vet!

2012-03-21 @ 19:09:17
mamma igen

Bra bild... den i mitten. Nästa år ska jag ta en liknande bild, men då ska jag ha några skidåkare i bakgrunden. Hellner, kanske.

2012-03-21 @ 19:34:03
gam´mostern irene

Du, det lööööser sig.



...och du, retorik ÄR nog den bästa kurs man kan satsa på oavsett kön-.

2012-03-22 @ 17:18:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0