PS12 Umeå

Halloj miss i nassa! Kom just hem från sittningen här på ps12 i Umeå. Gick in och väckte Helena som vaknade med ett ryck, haha:) Det var discodans på schemat och utan alkohol i kroppen och med en alldeles för stor mage orkade jag inte vara kvar längre. Dagen har vart full med föreläsningar och jag har vart ganska trött men tar med mig några nya lärdomar från dagen allafall.

Men aldrig har jag väl varit så besvärlig med maten som jag varit ikväll... Först fick jag ju tacka nej till allt vin de ville hälla upp, sedan fick vi en fantastiskt fin biff till huvudrätt som tyvärr inte skulle vara genomstekt. Jag sa att jag måste ha den genomstekt men då skulle jag få det vegetariska alternativet istället. En rödbetsbiff av något slag toppad med en stor skiva chevré. Ja, det kunde jag ju heller inte äta och trodde att de bara kunde ta bort osten men se då kom de ut med någon tråkig annan vegetarisk biff som inte var så god. Efterrätten var helt ok allafall och jag fick Beas med:)

Så här såg vi ut typ:



Nu ska jag gå och lägga mig och sova hos Helmert, imorgon ska vi köra hem med sommardäck. Kul.


Kommentarer
mamma

Vad fina ni var.

Tycker att de kunde ha kommit med en genomstekt biff.

Du var inte besvärlig...

det ska finnas alternativ som passar olika behov.

Kör försiktigt. Hoppas snön hinner smälta bort.

2012-05-06 @ 10:36:40
irene

jag tycker de var besvärliga med maten, inte du.

2012-05-06 @ 13:20:55
Anonym

jag borde kanske skrivit att jag var gravid i speciell mat när jag anmälde mig...

2012-05-06 @ 13:28:54
mamma

Kanske det?!

Men att steka på en biff lite längre kan väl ändå inte vara någon konst.

2012-05-06 @ 16:06:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0