Valborgshelgen 2012

Tjoho vad tråkigt det är att sy! Idag har jag lånat Malins symaskin och sitter och påtar med mina baesjekluter. Använde sånna på Ivar & Viktor och tycker att de är himla bra och praktiska så nu vill jag ha egna till egen unge:) Men kul äre inte att pyssla. Jag är ingen pysselmänniska.

Men det är sånt vi gjort i helgen, fixat med barnrum och så. Mamma har vart här och drivit på mig och det var ju bra, för jag är lite seg. Det är ju också hemskt tråkigt att rensa bland gamla papper och anteckningar. Men nu har vi sålt undan sekretären, rensat ut en massa skräp och tvättat barnvagnens alla delar. Vet ni varför? För Eddie den underbara katten hade pissat ner allt. Det luktade hemskt. Han har flyttat nu. Tillfälligt till mamma, men han är egentligen rumsren så det ska nog gå fint.

Tapeterna har vi inte hunnit få så dem får vi sätta upp till veckan eller när vi nu hinner.

Annars har vi ätit glass och grillat och vart ute i skogen lite och sådär. Det har varit trevligt.

Ikväll har jag vart på cykeltur med Hima, vi träffade på Fanny, Micke och Graca på andra sidan och hundarna fick leka av sig. Det är ju faktiskt väldigt vackert väder här idag. Så länge solen lyser allafall:)





Kommentarer
mamma

Tack för i helgen. Det var väldigt trevligt... men inte har jag drivit på så mycket, inte.

Jag kan mycket mer. Nu var jag ju inte riktigt frisk, så jag orkade inte riktigt :D

Bilden på Hima är toppenbra, tycker jag.

2012-05-02 @ 18:08:37
Linda Gotland

Heja Birgitta vilka fina baesjkluter du kommer att sy, duktig tös! :) Såna ska jag också sy när/om jag får barn!

2012-05-03 @ 18:47:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0